~Fazia Rina~

~Fazia Rina~

16.12.13

KEPUTIHAN DAN CARA MERAWATNYA

Saya ingin membantu mereka yang ada masalah keputihan seperti saya..
Pernah tak anda semua diserang Keputihan?? Mesti merasa merenyam je kan... kadang2 kita garu punya garu hingga jadi luka kecil... bila basuh punyalah sakit n pedih... pernah tak??? Bagi yang pernah mengalami mesti tau rasanya camne kan... Bagi yang tidak tau keputihan tu apa... saya tunjukkan gambar skets..





ok cukup gambar2 di atas... itupun dah mengerikan...  saya sendiri pun ada masalah Keputihan yang Kronik... sehingga bertukar menjadi warna perang.. bau busuk... apalagi bila nak bersama suami keluar bau yang org kata boleh potong punya... kekadang kita pun nak tau jugak kenapa boleh ada keputihan... ok antara faktor2 keputihan ni berpunca daripada :

PUNCA KEPUTIHAN :

~ pemakanan kita terutama JUNK FOOD
~Faktor fisiologis, aitu pada masa subur, setelah menstruasi, dan setelah berhubungan intim. 
 ~Faktor wanita sedang hamil, mengalami anemia, kekurangan zat or vitamin, atau wanita usia lanjut. 
~Faktor pantologis atau kelainan. 
~Di sini, keputihan disebabkan oleh masuknya benda asing, seperti pemakaian tampon atau alat pencegah kehamilan seperti spiral
~Infeksi mikroorganisma tertentu, misalnya kulat, bakteri, virus, dan parasit. Kulat candida, terutama spesies candida albicans merupakan salah satu penyebab terjadinya keputihan. Bila kulat candida yang menjadi penyebab, gejala klinis yang biasanya muncul adalah keluar cairan kental seperti susu yang pecah berwarna putih kekuningan, timbul rasa gatal yang sangat teruk, dan kulit di sekitar kemaluan menjadi kemerah-merahan. Dalam hal ini, ada beberapa golongan wanita yang terdedah mengalami infeksi kulat iaitu: wanita hamil, penderita diabetes (kencing manis), menopause dan kegemukan.
~Pakaian dalam
Pemakaian dalam adalah menjadi salah satu faktor terutama yang diperbuat daripada bahan sintetis. Pakaian dalam seperti ini boleh mendatangkan sirkulasi udara dan tidak menyerap peluh sehingga menjadi tempat yang sangat baik untuk berkembangnya kulat atau kuman.
~Pantyliner dan Pencuci Vagina
 Pemakaian pantyliner juga kadang2 tidak membantu apabila ia boleh menimbulkan alergi pada kulit. Pemakaian tisu basah atau cairan pembersih alat kelamin juga merupakan salah satu penyebab timbulnya keputihan. ''Sebaiknya, pilih cairan pembersih yang bersifat hypo allergenic''.


Banyak cara boleh merawatnya... kita pergi jumpa doktor... dan kemudian doktor akan bagi ubat apa tu ye.. lupa sudah... ubat yang di masukkan kedalam Vagina yang saya panggil sebagai Miss V.  masukkan sebelah malam dan esoknya jika anda bernasib baik ia akan hilang dan keluar cecair putih dari ubat berkenaan dan tidak bernasib baik esok lusa la baru baik... Doktor juga akan berikan antibiotik... so, kita pun makanlah ubat dan insert la kedalam Miss V kita... memang baik... TAPI tak lama... esok lusa datang lagi.. dan lagi... dan lagi... tak kesudah2... macamlah kita cari Pencuci Miss V... saya guna Pelbagai Produk... macam2 produk... nak sebut nama produk tak boleh la... nanti kena saman plak saya... kesimpulannya macam2 produk la... ada yang kesan sekejap jekk 10minit kemudian gatal balik... yg ada tu cair bair... yg ada tu wangi jekkk tapi tak de kesan... maklumla saya punya kategori kronik la jugak... nak bersama pun jadi malu... sentiasa cari ALASAN... PENAT LA... TAK DE MOOD LA... ITU LA INI LA... hehehe penah tak?? penah tak???

Saya dok pendam perasaan sorang2... ye la nak cerita bab kelamin kat orang malu... nak tanya orang malu... malu la kan citer kat orang pasal Miss V kita.. takut org kata tak pandai jaga... huhu so pendam la sampai la bertahun2 lamanya... Akhirnya saya pecah lobang gak kat membe saya... malu tolak tepi... SAYANG LAKI nye pasal kongsi gak masalah kot kot dia boleh bagi jalan penyelesaian... dan akhirnya... SAYA JUMPA PRODUK YANG BETUL2 SERASI NGAN SAYA....

Sampai sekarang saya pakai tanpa henti sebab memang sangat best... berbeza sangat2 ngan produk yang pernah saya beli tu... kalau dulu sebulan sekali or paling lama pun dua bulan sekali mesti amik ubat insert tu dari doktor... now dah 4-5 bulan dah... sekali pun tak gi jumpa doktor minta ubat insert.... syukur alhamdulillah... ok lah saya kongsi Produk apa yang saya pakai... (ini adalah memang pengalaman sendiri... lebih baik citer pengalaman sendiri dari reka2 citer kan..)

Saya pakai SET KEPUTIHAN JAMU SUSUK DARA

MASKER VAGINA (RM25.00)

♡ Merawat masalah kegatalan di miss V
♡ Menegangkan dah merapatkan bibir faraj
♡ Memberi keselesaan pada mereka yang kerap berpeluh/lebihan lendir HOT ITEM!
♡ Permukaan faraj akan menjadi lebih halus
♡ Bibir faraj yang menggeleber akibat melahirkan anak akan menjadi rapat kembali dan tegang
♡ Penggunaan berterusan dan kerap akan mengembalikan warna pink sebenar di permukaan faraj
♡ Area sensitif faraj akan kembali membukit tegang dan akan meningkatkan kemahuan syahwat

RAMUAN

♡ Daun sirih
♡ Cengkih
♡ Manjakani
♡ Bunga Rose putih
♡ Serapat

FEMININE WASH
RM48 (TAHAN 2 BULAN)
100ml

Boleh digunakan oleh:
☑ Wanita
☑ Anak Gadis
☑ Wanita berpantang / didatangi haid
☑ Wanita yang bermasalah keputihan dan kegatalan
☑ Wanita Hamil

✿ Diperbuat dari bahan2 alam semulajadi seperti herba, flora dan tumbuh-tumbuhan untuk mengekalkan pH normal vagina.
✿ Tumbuhan dan herba digunakan utk membersih dan menghalang bauan kurang enak dan mencegah kegatalan.
✿ Selamat dan sangat lembut untuk kegunaan harian hingga boleh digunakan diseluruh badan.
✿ Kandungan herbanya menolong mengekalkan kelembapan semulajadi di kawasan vagina, mencegah kekeringan melampau dan membuat anda berasa selesa.
✿Tumbuhan istimewa yang digunakan mengandungi bahan berubat antiseptik serta mengencangkan otot vagina.
✿Amat membantu di waktu kedatangan haid dari semua ketidakselesaan.
✿ Kebersihan yang meyakinkan.

Sesetengah org yg ada alergik bila berpeluh celah peha dan gatal2 amat sesuai menggunakannya. Pada permulaan penggunaan akan rasa sedikit pedih dan kemudian pedih tu akan hilang.

✿ Feminine Wash tidak seperti produk lain yang hanya sekadar wangi tetapi Feminine Wash Susuk Dara berfungsi mengubat dan mencegah keputihan.
✿ Bau nya wangi, dingin dan menyegarkan.

Miss V Gel Intim JSD 

RM 56
1 botol- 15 ml
untuk masalah 
<< kekeringan faraj
<< menyuburkan dinding  faraj dengan melancarkan peredaran darah pada tisu2 lembut 
     didinding faraj
<< herba akan mengaktifkan sel2 sensitif faraj seterusnya meningkatkan sensitiviti faraj 
      seterusnya meningkatkan ghairah terutamanya di bhg 'clitoris'
 << membantu mengembalikan intimasi/ghairah wanita. 
<<  amat elok utk mereka yg sudah menopos, 
<<  wanita yang tidak bernafsu tidak kira usia. 
<< gel ini berubat dimana ia boleh mencegah dan mengubati fungus di dalam faraj lalu mencegah keputihan.

 
Cara pengunaan: 
Picit gel ke jari penunjuk saiz sebesar 10sen dan masukkan ke dalam bahagian intim dan nikmatilah kepuasannya!! 


cewah.... huhu sesiapa yang nak dapatkan stok Set Keputihan ni jangan segan atau malu hubungi saya... kita sama2 share dan saya sgt suka pengalaman saya ni dapat memberi manfaat pada ramai orang..
  

awak boleh pm or Whatsapp saya : 016-6421976 insyallah kita sama2 atasi masalah ini