~Fazia Rina~

~Fazia Rina~

21.8.08

MY BABY MY WORLD MY EVERYTHING.....

aduh... penatnya!!!! hurmm tapi seronoknya bila dpt mendengar suara batrisyia... saat-saat tension.. penat... hilang serta merta apabila aku tengok muka anak aku ni... baru aku sedar skarang kenapa bila aku buat perangai... mak aku menangis... dan kenapa dlm islam termaktub syurga dibawah tapak kaki ibu...
tak tergambar perasaan bahagia mempunyai anak... rasanya nak tambah lagi ni 2 tahun lagi... heheheh at least batrisyia ada kawan... dlm masa 5 bulan bersama dengan kehadiran 'orang baru' ni... bertambah ceria, bertambah seronok.... aku ngan hubby takde gaduh-gaduh lagi... tapi mula-mula tu hubby mcm belum dpt menerima org baru... bukan dia tak sayang... yelah.. sebelum ni kasih sayang... manja semua tertumpah untuk dia seorang... skang ni bukan lah cemburu sgt pun... cuma dia tak paham apabila kita kurang luang masa ngan dia sgt... dia masih tak paham lagi anak tu perlukan perhatian dr kita lebih.. yelah... siang kerja... balik kerja dah siap2kan anak mandi, bagi makan, main2 ngan dia.... aku bukan lah lupa dan lalai tanggungjjawab aku... aku buat seperti biasa... kemas rumah... masak... basuh baju... eh.. basuh baju dia... bercakap2 hal kerja tadi.. gurau2... n planning masa depan camne... mungkin kurang bagi dia hal kelamin... nak buat camne aku ceaser... upss SX plak.. ya mungkin kerana itu...
selepas 4 bulan batrisyia lahir... baru aku berkesempatan buat syukur jambul... rezeki batrisyia murah sebab majlis tu di sponsor oleh TOK ANDAK dia... alhamdulillah.... majlis tu buat di Manjung, Perak. satu family pergi sana... makcik2 batrisyia pakcik2 dia.. nekyang dia.. (nenek aku) semualah.. majlis tu buat bacaan marhaban, zikir n nyanyi dodoi... mujurlah anak aku ni tak menangis teriak.. heheheh
majlis tu buat hari sabtu... so, ari ahad tu apalagi... mandi laut la... kami sekeluarga sewa chalet kat betul2 tepi pantai... cuma tak berbaloi sewa ngan chalet prakkk camtu... sewa rm180 tappi robek sana... reput sana sini... mlm plak.. ya allah... mat2 rempit merempit bagai naik gila... aku siap call polis lagi 2-3 kali baru la senyap...
hurmmm.... raya ni balik kampung sukabumi nak tunjuk cucu pertama keluarga sebelah hubby... tentu2 lah bersilih ganti tangan mendukung batrisyia... hehhe rileks sket mama ek... heheheheh tapi tak akan aku tinggalkan anakku walaupun aku sibuk bershopping... hehehe eiiiii..... sayang nya anak mama.... comel cam mama dia kan?? hahahhaha
sis,... hang tu bila nak dpt baby... tak teringin ka??? hehehe.....
sekali lagi dengan kehadiran anak kesayangan aku ni... aku di limpahkan rezeki oleh ALLAH S.W. T dengan rahmat kurnianya aku dpt membeli sebuah rumah teres satu tingkat 4 bilik, 20x82... agak jauh jugaklah di jalan menghala ke meru... tak payah pun nak tunggu setahun dua tok siap... rezeki batrisyia agaknya terus dpt rumah yang dah siap... boleh pindah dlm bulan puasa ni... tapi tak sempat lah... insyallah lepas raya... baru jekk dpt 2 minggu lepas... bank dah pun lulus... aku cari2 tak sampai pun 2 bulan... agaknya memang di tentukan tuhan anak aku murah rezeki... amin.... our new becoming home......