27.8.15

YA ALLAH, WHY SO HARD???

assalamualaikum,...

again sekali lagi... hati ni sakit sangat... lebaran baru je lepas, actually masih bulan syawal...  sedikit luahan untuk diri sendiri... dah tak tau nak luah kat sapa,  saya tau blog satu dunia boleh baca... tapi itu bukan niatnya... niat hanya untuk meluahkan apa yang dirasa agar biar rasa lega sikit.

taun ni giliran beraya di rumah suami... jadi mmg sedikit perancangan... dan book hotel dan minta suami bayarkan...  sebab lebih mudah sebab dia kerja bank mandiri.. bank indonesi.. kalau transfer lagi senang... katanya nanti dulu...

dah plan sejuta duit (RM300) untuk duit hotel sebab bermalam mungkin 3-4 malam.  Jadi costnya mmg sekitar itu,.. tapi bila sampai disana, duitnya dah tak de... aku plak kena top up.... duit yang sepatutnya duit makan, duit hotel duit minyak duit driver dekat RM1200 dia pegang.  End up duit hotel tak de... keluar duit poket sendiri.

Raya sepatutnya suami belikan baju ke.. tak belikan baju isteri belikan la baju anak.  bukan banyak 2 pasang baju kurung je pun... satu hapa pun tak kuar duit.. semua duit pakai duit gaji dan duit bonus aku... urusan rumah... duit baju raya anak... semua aku uruskan... padahal setaun sekali jek dia belikan baju untuk anak.... aku bukan lah jenis suka tukar itu ini... kalau ada pun atas permintaan dia... semua... semua... semua tak de... senyap... buat tatau jekk..

akhirnya kat RM2000 gak abis buat beli baju anak, tukar langsir yang setaun sekali tukar... (aku mmg tak bukak langsir sampaila raya tahun depan) beli la sikit2 kuih raya... taun ni aku buat sendiri kuih sebab nak budget... beli baju untuk mak mertua nenek mertua... buat mak aku.. bagi duit kat mak aku... macam2 la... + persiapan nak bawak balik kg...

taun ni balik kg mmg dengan perasaan langsung tak best... dia balik dulu beraya disana.. tinggalkan kami dua beranak beraya tanpa ayah dan suami.   Dia lebih rela tinggalkan anak bini... bukannya tak pernah balik kg.. tiap2 tahun balik kg.. kadang setaun 2-3 kali kalau ada trip...

sampai sana, sekejap jekk duduk umah mak dia... dah ajak balik umah nenek dia... tapi mmg kali ni aku ckp ngan dia aku kena tido hotel... bukan lah aku ni berlagak.. dah pengalaman aku sebelum2 ni... tidur umah nenek dia anak aku mesti demam.. aku mesti dpt penyakit kulit yg mana memang berbulan baru baik... maybe sebab air dia yg kotor... air tanah sawah... mungkin kami tak serasi.. lagipun kan dah ada duit peruntukan hotel kan??? tak sampai RM50 je pun harga hotel tu... seperti biasa katanya tak de duit... END UP aku kena bayar. tak pelah demi anak aku...

dua malam tido di sukabumi... kami pergi ke Bandung.   mmg plan tak nak la shopping sgt... kalau shopping pun barang anak je sebab mmg setahun sekali je lah beli baju baru2 untuk berjalan bagi kat dia.. yg mahal pun berbaloi sebab setaun sekali.. selalu aku beli untuk basahan... sebab anak aku cepat sgt tinggi...

sampai Bandung aku ajak gi SAFARI... aku enjoy ngan anak aku berdua.... truly mmg aku support dia dan semua masuk dlam...

hurmmm nnt sambung balik citer...

No comments:

Post a Comment

Featured Post

TANDA DAN PENGALAMAN KEGUGURAN BAYI

Bulan April adalah bulan yang sepatutnya aku tunggu-tunggu... Mengikut pengiraan dari first Scan Ultrasound aku bakal melahirkan seorang an...