8.9.15

Tanda dan Pengalaman Keguguran kali ke 3

Assalamualaikum... alhamdulillah hari ni berkesempatan untuk menulis blog lagi... Saya noticed mmg ramai yang open entry berkenaan TANDA DAN PENGALAMAN KEGUGURAN BAYI. Memang tak akan dapat dilupakan... dua tahun dah berlalu... Itu adalah pengalaman kali Ke 2 saya keguguran.

Kali ni saya nak cerita saya gugur kali 3.   Sedih sangat sedih.... dua tahun saya mencuba... kali ni saya cuba Diet plak... sebab dulu pernah doktor inform saya untuk dapatkan baby turunkan berat badan ikut berat ideal atau pun at least 10kg dari berat saya.  Masa tu berat saya 72kg... jadi saya kena turunkan sehingga 62kg.   Mula la saya cari diet yang bersesuaian dan akhirnya saya menggunapakai Diet Atkins. (now saya Admin Group di Facebook "Sahabat Diet Atkins Malaysia')

Alhamdulillah... bulan 4 saya mula suka2 jekk dulu... sebab yelah nak induction tu mmg susah nak buat bagi permulaan... so, mmg tak focus... tapi lebih kurang sebulan saya cuma dpt turun 6kg... alhamdulillah... saya dah happy... 4kg to go... namun tak sempat turun 10kg... saya dpt berita gembira.... (of cos sebelum tu saya gi berurut gak dalam dua kali betulkan rahim senget kata makcik tu) bulan 5 tu saya disahkan PREGGY. Alhamdulillah.....

Kali ni saya ikut kata kawan2 yang kononnya jangan ckp ngan sesiapa pun kita pregnan... maksudnya jangan post kat fb ke kat mana ke... ok saya follow... saya just bagi tau keluarga dan 2-3 org kawan di ofis.. ye lah kang pelik plak kalau asyik mc je kan... yg penting bos kita kasitau...

Bohonglah dalam hati saya tak de terkelumit perasaan takut. sudah tentu ada... sudah tentu ada perasaan takut dan fobia... saya tak boleh tipu diri sendiri.... tapi saya buat bodoh jekk feeling tu.. saya buat macam tak de apa2... saya positifkan diri sendiri... saya doa banyak2... setiap kali sujud saya doa...

Saya pergi jumpa doktor hanya masa lewat seminggu... (actually saya dah cek sendiri) lepas tu bila confirm saya tunggu dua bulan... saya tak nak jumpa sgt... sebab kata member saya kalau asyik scan je pun tak elok... kali ni mmg saya buat apa yang org kata jangan dan apa yang boleh buat.   Apabila kandungan saya 8 minggu baru saya gi cek... Hati berdebar2

No comments:

Post a Comment

Featured Post

TANDA DAN PENGALAMAN KEGUGURAN BAYI

Bulan April adalah bulan yang sepatutnya aku tunggu-tunggu... Mengikut pengiraan dari first Scan Ultrasound aku bakal melahirkan seorang an...