17.1.08

KAHWIN DAH....

hurmm tak yah lah aku cite lagi 3rd time aku kesana... sebenarnya tujuan aku kesana ngan abah, mak dan kawan mak (cik wati) adalah untuk aku melangsungkan perkahwinan... kenapa aku berkahwin kat sana??? ntahla aku pun tiada jawapan pasti... waktu tu ada kawan mak ckp kawin kat sana... tapi aku rasa sama jekk kawin kat sana ngan kat sini... maybe yg dia ckp tu because dia kawin melanggar peraturan yg telah ditetapkan oleh kerajaan
kita... AKU?? aku kawin mengikut undang2 Jais.. sama mcm org sini kawin... perlu daftar.. perlu jumpa jumpa pen. daftar, buat pengesahan... perlu dapatkan details suami kita... mcm awak -awak semua kawin.. (bg yg dah berkawin) tapi sebelum mak abah aku kesana... aku dulu pergi... siapkan semua persiapan... actually aku nak shopping barang tok bawak balik malaysia... tok kenduri kat sini... heheheh... urusan lain yg aku kena buat kat sana ialah.. aku ke kedutaan malaysia di jakarta jumpa tok kadi sana... kena gak interview... rasanya sana lagi susah.. aku kat sini tak de pun ustaz kat jais tu tanya macam2.. kat jakarta hurmm berpeluh gak... tapi rupanya masa aku gi tu.. ada gak org malaysia kawin ngan org indonesia... lepas ke kedutaan dpt surat pengesahan, aku gi buat visa plak... tapi sempat gak aku meround jakarta... sesak.. sesak.. sangat sesak... dpt gak aku ke tanah abang... tapi brg2 kat situ mahal lah... murah lagi kat bandung.. nak murah lagi kat sukabumi lah... heheheehe
selesai semua proses... my parents pun sampai pada 30 april.. aku plak bernikah pada 1 MEI 2007 (hari buruh) aku pakai baju lance putih, tudung putih, selendang putih dan semua serba serbi putih... baju tu actually untuk aku pakai masa bertunang ngan exboyfriend aku si fazlee dulu.. tapi dah tak jadi.. aku pakailah tok hari pernikahan aku... alhamdulillah dengan sekali lafaz aku dah sah menjadi isteri kepada BAMBANG TAUFIK ISMAIL HARUN. mak aku menangis, aku nangis, ayah aku nangis, semua kaum kerabat ibenk pun nangis... sedih n syahdu rasanya. setelah apa yg telah aku lalui dan tempuhi sepanjang hidup aku.... segala kegagalan aku dalam percintaan akhirnya perkenalan singkat antara dua benua telah menemukan aku... syukur kehadrat mu ilahi... majlis kat sana buat tak besar lah.. (bapanya tak nak... alim kan..) just kenduri doa selamat dan kenduri untuk sahabat handai... jiran2... tapi ada gak pelamin kecil yg dibuat... ehehheheeh ala tok posing jekk... hehehehe makanan yg jiran2 dan keluarga dia masak.. sedap jugak... hehehehe (pic nanti aku masukkan.. kat pc umah lah)
aku kat sana lebih kurang 10 hari rasanya.. ke dua minggu mcm tulah... aku bawak abah jalan2.. mak dah penah gi, so, dia tau tempat2 tu semua... abah plan nak dtg lagi bila2.. dah jatuh hati kat situ kot... bulan madu?? surely la kat situ sekali... hehehehe kat bandung la kebanyakannya...
antara kawan2 yg hadir.. (pic lain byk kat pc umah lah.. nanti aku upload lagi ek..)
aku balik dulu ngan suami aku... mak abah ngan cik wati nak jalan2 lagi.. so, akan balik dua hari lagi... inilah PERTAMA KALI IBENK MENJEJAKKAN KAKINYA DI BUMI MALAYSIA... heeheh kelakar tol!!! yelah kan jauh beza sini ngan sana... tapi yg kelakarnya tu.. kat sana tak penah aku tengok dia bukak baju... (yelah sanakan sejuk) kat sini... asyik berlengeng jekk... satu hari ntah berapa kali dia mandi... aku buat juga majlis di rumah aku... alah majlis kecil2an... jemputan dalam 500 org jekk... aku buat sebelah malam pada 26 MEI 2007, baju kelip2 aku tu aku beli di bandung... tempah kat sini lah... souvenir pun aku beli kat bandung... (kat sini souvenier kosong pun 3 - RM5 mahalnya!! sama n sebijik plak tu !!!) ada gangguan jugalah malam persandingan aku tu.. tapi mujurlah tak de apa2 berlaku... suami aku di arahkan (hehehehe) oleh abah aku untuk mengaji pada malam itu... first time aku dengar dia mengaji dengan suara yg cukup merdu dan enak di dengar... hukum tajwid, panjang pendeknya semuanya alhamdulillah betul... ada seorang ustaz yang akan membetulkannya sekiranya salah... tetamu yg datang tak putus mengucapkan tahniah dan memuji aku kerana dpt suami yang pandai mengaji, baik, putih... (skang dah hitam) dan lain seperti yg mereka bayangkan... (sure ingat aku nak kawin ngan pekerja bangunan hitam legam tu agaknya..) mak aku pun rasa bangga bila ramai memuji anak menantu dia... kawan2 sekolah, kawan2 kolej, kawan2 tempat kerja alhamdullilah dpt menghadiri majlis aku tu... syukurlah semuanya selamat... aku berazam untuk terus berubah perangai yg dulu buruk2 tu kepada yg baik... aku akan buangkan semua perkara2 yg tak baik yg penah aku buat... aku berjanji... aku berjanji kerana kamu ibenk....
terima kasih kepada mu tuhan atas pertemuan singkat ini yang membuahkan hasilnya... syukur ke hadrat ilahi kerana aku telah mengandung sekarang... dan saat aku menceritakan semua ini kandungan aku dah berusia 8 bulan... sekejap jekk berlalu tapi bagi aku bagaikan baru bulan lepas berlaku... ibenk layan aku sgt sgt sgt baik.. lebih baik dari keluarga aku sendiri yg melayan aku... ya memang kerana dia suami aku... tapi aku rasa aku begitu ramai lelaki yg aku bercinta tak seorang pun yg melayan aku sebaik suami aku... yang saaayaaanng sgt pada aku, aku cukup2 bertuah... terima kasih ya allah.. terima kasih... biar pun dia orang indonesia, tapi... hatinya begitu luhur, begitu jujur, begitu penyayang, begitu prihatin... aku bersyukur sgt2... biarlah aku miskin harta.. tapi aku kaya dengan kasih sayang suami aku... dan tak lama lagi... aku bakal menimang anak aku sendiri.......
2 bulan - tak tau ngandung 4 bulan - kat pangkor 6 bulan - kat opis wif my mummy (opis)

No comments:

Post a Comment

Featured Post

TANDA DAN PENGALAMAN KEGUGURAN BAYI

Bulan April adalah bulan yang sepatutnya aku tunggu-tunggu... Mengikut pengiraan dari first Scan Ultrasound aku bakal melahirkan seorang an...