4.1.08

MEMORY MEMORY 15.3.07

assalamualaikum semua... dah lama tak update blog ni.. sgt sgt sgt lama... hehehe mcm2 hal berlaku... hurmm sebelum ni aku ada ckp nak continue nak cerita pasal new year kat sukabumi kan?? hurmm rasa tak yah la kot... biar aku simpan semuanya... hehehehe... setelah kembalinya aku di tanahairku ini perasaan aku sedih giler... tapi waktu tu lom nangis2 lagi lah... bila dah jejak kaki kat umah... perasaan sedih dan windu membuak2.. hahaha padahal baru berapa jam jekk sampai malaysia... tak puas hati aku dok call cyber cafe tempat ibenk kerja tanya dia dah sampai lom... malam aku call lagi... hurmmm memang habis duit aku waktu tu... masuk hari kedua aku kat malaysia... aku dah nangis2 dah... rindu la konon... apalagi tengok dia kat chaat room.... muaaaaa..... masuk hari keempat... we decided to get married cos dua2 dah cam org gila... rindu tak ingat... tapi perasaan rindu sgt2 tu akan hilang sedikit demi sedikit... jadi tinggal rindu skets2 lah.. tak giler sgt lah... hahaha... but we still with our decision to get married... cuma tengah merancang dan berfikir bagaimanakah caranya untuk we all berkahwin... aku dok tanya mak bapak aku... so far, dorang tak bantah just ckp fikir baik2 dan cepat2 lah kawin... my side dah settle... atok ngan sedara mara serta makcik pakcik aku ok cos dorg dah tau background family ibenk apalagi bila aku tunjuk gambar2 semua tu... lagipun atok aku pun asal dari indonesia... solo, jawa barat mungkin. ikut pangai atok la ni... so sekarang ni side dia plak... memang di bantah oleh mama dia lah... ayah dia agak keberatan, puas dia memujuk.. menangis2 jugaklah dia... yelah... dia kan still lom abis belajar lagi... so, family dia nak dia abiskan belajar dulu... lagipun dia kan anak sulong, cucu sulong, anak buah sulong... semua sulong... senang citer yg tersayang la dia tu... cuma makcik2 dia tak bantah lah dan tolong pujuk2 mama dia ni... but at last.. setuju gak... bulan 15 march 2007 kawan mak aku yg sakit nak berubat ngan sorang ustad (pakcik dia) kat sana so, aku ngan mak aku plan nak kesana jugak... bapak aku tak ikut... actually kalo tanpa aku mana dorg tau n kenal pakcik dia... so, aku kena gak ikut lah.. hehehe... but aku plan ngan mak aku... jgn ckp ngan ibenk.. nak surprise.... baik kan mak aku?? mak aku konon2 berbincanglah ngan dia camne apa semua perancangan lah... so, dia akan jemput mak aku di airport ngan OM HERY.. sampailah kami disana pada tarikh tu jam 9.00 am waktu indonesia. mak aku ye ye jek keluar dulu cari dia... dia pun poyo jekk tercari2 mak aku... sebelum tu dia dah tengok mak aku kat webcam... mak aku pun sure lah dah tengok dia... so, tak de masalah lah... heheehh mak aku dok senyum2 jekk dia pun termalu2 jekk... yelah first time jumpa bakal mak mertua... hehehe.. bila semua beg dah dibawa keluar... baru aku muncul tengah2 ramai org... hehehe cam citer movie indonesia tuh... hhahaahah terkejut beruk dia... tapi muka cam malu2 kucing jekkk hehehe bukan main suka dia... the next day lepas jalan2 semua... aku plan lagi sekali ngan mak aku nak buat surprise party buat dia... for his birthday... heheheh dia confirm lah penat gile cos tak tidur lagi... yelah kerja malam pastu lepas kerja terus jumpa aku ngan mak aku cos nak bawak jalan2... lepas gi jalan tu lah... aku siap2kan brg2, masak cepat2... waktu tu dia tengah tido... penat sgt gaknya... driver aku plak gi amik kawan2 ibenk... kelam kabut gak lah... tapi cuma buat simple2 jekk....

bila semua dah redi... baru kejutkan dia... hahahaha terkaku member... terkedu.... surprise surprise!!!!! hahahahaha dia pun berucap la skets... katanya seumur hidup dia... dia tak pernah tiup lilin apatah lagi sambut ulang tahun nya... syahdu gak... pak aji mami (ustad yg ke 2) bacakan doa.... punyalah lama... sampai salah satu lilin dah cair... hehehehe tapi semuanya selamat... aku berikan hadiah wallet utk dia... (kedatangan aku pun satu hadiah buat dia tau) oh ya... kawan mak aku yang sakit tu alhamdulillah lepas di ubati dan dirawati oleh pak ustad tu semakin sembuh... bukan kat malaysia ni tak de pak ustad yg boleh merawat dia... tapi org kata sambil menyelam minum air kan... bukan saja kawan mak aku yg di rawatnya... semua yg dtg termasuk aku, kak zana (isteri pesakit) cik dollah (pesakit), udin (anak pesakit) dan mak aku semua di rawat... bayangkan pukul 1 pagi waktu sana kitaorg dipaksa bangun untuk mandi rohani, iaitu mengembalikan semangat, ala senang citer moga2 jadi baik (org cam aku ni) sebarang penyakit semoga cepat sembuh dan mcm2 lagilah... tapi alhamdulillah... dengan kesungguhan hati dan azam yg tersemat di samping doa2 yg diberikan dan usaha yg mak aku usahakan untuk menjadikan aku berubah, ternyata jadi jugak sket2s... nak buang semua memang miracle lah... sketss2 lama2 jadi bukit kan?? bersyukur kepadamu ya tuhanku... aku kat sana kali ni tak lama... yelah kerja kan... dlm 5 hari aku kat sana... mak aku ngan kawan dia kesana lebih kurang seminggu... hurmmm puas la dorang duduk sana jalan2... sempat juga aku bawa mak dan kawan mak aku ke tempat2 peranginan, ke PUNCAK kat Betawi, ke BOGOR, ke JAKARTA, ke PELABUHAN RATU, (tak sure nama bandar pelabuhan ni) last sekali aku bawak jalan2 ke BANDUNG lah syurgawi shopping.. dengar citer kawan mak aku tu perabis duit nak kat rm10,000 termasuk semua lah.. pengangkutan, makan, shopping n mcm2 lagi... (kawan mak aku sponsor kami kesana ) baikkan dia?? mak aku plak tak byk lah.... dlm 2-3 ribu jekk kot... tapi itu semua dari hari pertama di sana... kawan mak aku ni memang giler shopping... habis semua org dia belikan... makcik pakcik, adik beradik, mak ayah, jiran2, sepupu sepapat, anak2 buah... semua kalo boleh nak dibelinya.. tapi berbaloi lah dengan apa yg dia dpt kat sana... ketenangan, suami pun beransur baik, seronok, hurmm katanya nanti nak dtg lagi... maybe masa aku kawin nanti tak... hehehehe

hurmm ok lah... nanti aku nak citer 3rd time aku kesana... kali ni aku berempat sahaja.. aku, mak, abah ngan cik wati (kawan mak aku) nantilah next page ok??!!! bye.....

No comments:

Post a Comment

Featured Post

TANDA DAN PENGALAMAN KEGUGURAN BAYI

Bulan April adalah bulan yang sepatutnya aku tunggu-tunggu... Mengikut pengiraan dari first Scan Ultrasound aku bakal melahirkan seorang an...