25.2.08

apala nasib... risau....

hurmm... mcm2 happened to me lately... dahlah nak bersalin tak lama lagi.. just tunggu time jekk sekarang timbul masalah hubby aku plak... he want to resigned noticed 7 days started from 24 feb means sampai hujung this monthla... the main reason is about paying salary like rubbish!! ikut suka hati mak bapak dia jekk nak kasi gaji bila... so, not systematic. everymonths byr lewat itupun dah telefon berkali2, sms berkali2 baru dpt.. kadang2 cam nak maki2 jekk.. tapi penah gak aku call merayu mintak gaji bayar cepat... kalo mamat tu bujang tak pe lah.. ini ada bini.. ada tanggungjawab... nak bayar bil, bayar itu ini... selamba bapak dia jekk... mula2 masuk kerja 10.9.07 tapi konon nak bayar every 1hb... tapi bulan kedua kerja dah bayar lambat 2 hari.. siap potong lagi kata bulan ni kerja lambat so, saya bayar kurang... dah kurang RM200++ masa tu plak nak raya... bongok giler bos dia ni.. leh sabar lagi... bulan ketiga byr 4hb (itupun sms byk kali) bulan keempat bayar 6hb... bulan seterusnya byr 8hb.. pastu yg tak leh tahan bulan lepas dia bayar lewat sgt2... plak tu bayar rm300 dulu, pastu seminggu kemudian bayar 200 itupun cos aku masuk wad, pastu dia bayar 100 pastu dia bayar lagi 50.. pastu tak bayar2 lagi sampai lah ari ni... camne nak teruskan kerja kat situ?? so, now hubby aku dpt kerja lain yg better skets salary, n rasanya ok skets boss dia... (cina mualaf) so, nak start 1hb mac 2008, apalagi hubby aku bagi jekk noticed 7 hari.. nasib lah.. kat surat perjanjian n kontrak tak de pun sebut nak benti notis berapa hari... so, lantak aar... lagipun lom tentu dia kasi gaji pun... bulan lepas punya pun dia tak bayar penuh... apalagi bulan ni nak bagi gaji. itulah kontraktor melayu... tak macam org cina nyer kerja.. bila ada duit lebih sketss... beli keta mercedes, bmw.. belagak cam tokey besar... gaji staff tak bayar.. bukan ramai pun staff dia.. adalah 3-4 agaknya... camne melayu nak maju?? kalo cina.. dpt pekerja baik lurus innocent cam hubby aku.. sure dia jaga giler... melayu?? tak hargai langsung!! zalim n kejam sgt2!! bos dulu pun cam tu gak.. bayar lagi lewat 2-3bulan.. tapi waktu tu aku lom dok umah sewa lagi.. dptlah tanggung apa yg patut... tapi la ni mana leh... dah duduk sendiri... gaji aku pun ngam2 bayar duit rumah sewa... hai apalah nasib... geram n bengang tol aku!!! org melayu tikam melayu!!!!!! ni dah hujung bulan pun tak de bunyi apa2... dia biarkan hubby aku tanpa apa2 kat showroom tu... barang2 tak de semua my husband yg belikan (for free) jekk plak tu.. dtg kerja tak penah lewat... ye aar masuk kerja sama aku.. balik pun camtu.. kol 8 sharp baru blah.. penah sekali dia balik awal cos nak antar aku gi klinik, itupun cepat 10 minit jek... dah.., gaji dia bulan tu kena potong rm80.... ntahlah... aku stress n tension sgt2... apalah nasib aku agaknya... atau ini semua dugaan yg tuhan berikan pada aku sebelum kegembiraan yg aku dpt?? apalah nasib aku.. tensionnye di tindas!!!!

3 comments:

  1. Anonymous11:14 PM

    boss saya pun bongok!!

    p/s: haaa awak dah ada bebi?

    ReplyDelete
  2. lom ada lagi.. tapi coming soon!! tengah tunggu hari ler awak... yahoo... dia dh benti kerja kat tempat boss bongok dia..

    ReplyDelete
  3. Agak2nya by this time ko dah bersalin kot? Camne ar nak wish orang dah beranak? Selamat bersalin?

    K la, Selamat Bersalin. InsyaAllah, semuanya akan berjalan dengan baik. God bless!

    Greetings and lots of love from Kuale Kangsor.

    ReplyDelete

Featured Post

TANDA DAN PENGALAMAN KEGUGURAN BAYI

Bulan April adalah bulan yang sepatutnya aku tunggu-tunggu... Mengikut pengiraan dari first Scan Ultrasound aku bakal melahirkan seorang an...