11.9.08

Bila Raya Bakal Menjelma

syahdunya dengar lagu raya... baru masuk 11 ramadhan... tahun ni tak sama ngan tahun2 sebelumnya... kerana 1.) aku dah ada batrisyia... raya ngan batrisyia... pulak tu dia dah 6 bulan.. dah lasak... nak pandai manja.. dah pandai mintak di manjakan... aku dah siap2 belikan baju dia but t-shirt jekk masa jualan gudang kat padini minggu lepas... alhamdulilah.. batrisyia dpt 7 helai.. adid dapat gak aku belikan 2 helai.. mia 2 helai... abg jekk dpt 3 helai.. mlm tadi ucu dia plak belikan baju gaun.. tinggal pakngah ngan ibu dia jekk... pakngah dia dah tanya nak apa.. aku apalagi... ckp lah batrisyia nak seluar jeans or skets pendek cos nak padankan ngan baju2 tshirt dia tu... (mak n abah, raya tahun lepas... ) itu satu... tapi ada gak yg menyedihkan raya tahun ni... tahun ni turn beraya di kampung suami aku... sedih gile... mana tak nya.. inilah first time aku beraya ngan org lain selain dari family aku... memanglah keluarga mertua aku... tapi mana kan sama... huwaaa... mak aku dok sebut jekk... "rindulah mak tok kat umairah ni nanti..." (umairah nama manja batrisyia) aku pun risau gak.. anak aku ni manja giler ngan mak tok dia ni... terpaksalah aku bawak kain batik mak aku tok selimutkan dia.... aku belum lagi buat apa2 preparation lagi.. yelah sibuk berniaga dia bazar ramadhan sec 3 kat bangunan mais.. mungkin aku ingat sabtu depan aku nak cuti berniaga nak kemas barang2.. beli barang2 apa2 yang patut... yelah... lama tu.. 2 minggu... oleh2 tok family mertua aku pun lom beli lagi... hai.... camne lah nanti ye... ( aku, hubby n adib.. masa ni tgh ngandung 4 bulan) ntah macamana lah raya kat sukabumi nanti... kata si ov kat sana pun ada salaman pagi raya... ada kasi duit raya... hurmmm tapi yang paling best... aku nak masak macamana mak aku masak nanti... aku akan sibukkan diri nanti... ya allah... sedihnya aku... serasa nak nangis skang ni... tapi nak buat camne.. inilah lumrah orang hidup berkeluarga... mungkin tahun2 akan datang.. aku akan biasa ngan keadaan macam ni... insyallah... (dari kiri abg ngah, abg long, hubby depan plak pak teh adib n abang) kawan2 doakan aku tenang dan tabah hadapi lebaran tahun nni..... ---------------- Now playing: Sudirman - Dari Jauh Ku Pohon Maaf via FoxyTunes

2 comments:

  1. TQ Siti..Baru blajar...biasa main FB jer..tp kat sini kena block..Nak tanyer sikit...camner nak letak website kawan2..n byki laie nak blajor...apa sitinyer sirim e-mail add arr..klu rajin bukak lar account g-mail...bole gtalk..mazlina n sham dah bukak..

    ReplyDelete
  2. tak best lgsg..buang ms..
    hehe..letak la gmbar biawak ke, beruang ke..ni semua gmbar oran..tak indah mata memandang..tp tak pe..kita bg B- la..tak pyh kene repeat paper dh.. hahahahahahahahhaha...

    ReplyDelete

Featured Post

TANDA DAN PENGALAMAN KEGUGURAN BAYI

Bulan April adalah bulan yang sepatutnya aku tunggu-tunggu... Mengikut pengiraan dari first Scan Ultrasound aku bakal melahirkan seorang an...