19.9.08

suara dtg dari mana???

otak aku dah beku... otak aku dah sebal... otak aku dah padat... otak aku dah sakit... otak aku dah bengang... byk no perkara2 masalah problem... lepas satu, satu... pening.. bengang... tension... rasa nak ngamuk... rasa nak jerit.. rasa nak cekik org... rasa nak tampor muka mak bedah mulut tempayan kat sebelah aku ni... tapi kenapa?? nak buat apa?? pasai apa??
nak luah kat sapa?? imaginary friend?? dolu2 ye... suka ckp sorang2... nangis sorang2... satu suara sampai.. pujuk... tenteramkan... stop nangis seketika.. termakan pujuk... termakan rayu suara tu... tapi lama2 tak boleh control suara tu.. dia ajak buat perkara2 gila... yg mereng.. yg bodoh.. pukul diri sendiri... hilang kawalan diri... lebam sana sini... amik pisau nak tikam diri... tak dpt pisau.. garpu cucuk tangan.. kaki... perut... patutlah ramai lelaki tak sanggup n tinggalkan aku dulu...
skang ni.. masih ada lagi... bila suara tu nak pergi??? kadang2 muncul... kadang2 hilang senyap... masa ngandung... tak penah aman ngan hubby.. pukul dia.. terajang pintu.. hempas pala kat dinding... henyak perut yg ada benih aku n dia... lepas sepak terajang hubby.... aku berlari naik tangga ke tingkat 5.. padahal tujuh bulan.. suara penah sroh jalan kaki malam2 jalan satu shah alam.. dah lah suara... dulu masa form 4 aku dah penah jalan satu seksyen 11.. menyusup keluar hostel duduk kat taman sorang2... jalan satu seksyen 11... org panggil tak peduli... skang ni nak sroh lagi??
bila ada anak... suara sroh campak anak dari tingkat 5 kebawah... tak... tak... aku tak kan buat... aku sayang anak aku... aku sayang suami aku... pergilah suara.. sampai bila nak ekori aku?? dah 28 tahun dah... tak penah hilang...
skang ni aku pala aku bengang ngan macam2 hal... kerja... gerai.. kuih... rumah... hubby bebel2 tiap2 hari.. anak menangis.. nak masak.. kemas rumah... nak packing baju... nak balik kampung... duit tak de... hubby buat tak tau... rasa nak hempas pala kat dinding kasi pecah...
slalu gi jumpa doktor mintak mc ckp penat... eczema dah makin teruk... lagi2 puasa ni.. kurang air... merekah sana sini...
hubby bebel... susu lupa nak bawak.. pampers abis.. passport anak lom beli... "jangan bebel boleh tak b???" dada sakit... pala sakit... badan penat... tolong b...???
suara tu dtg lagi... "tak lama lagi ko nak mati... ko buat apa yang ko nak buat..." aku - ?????

6 comments:

  1. Hello, I like this blog.
    Sorry not write more, but my English is not good.
    A hug from Portugal

    ReplyDelete
  2. Anonymous11:41 AM

    ko ni nape jd camni? itu sume jgn ikut. istighfar banyak2. ingat ALLAH. jangan ikutkan hati. bwk2 ngucap...jgn ikut suara tu. maybe ko ni terlampau banyak problem dan sume ko kena tanggung. sabar ye....

    ReplyDelete
  3. welcome to my blog anastachio.. thanks...

    cs - crystal : tak tau lah.. setan ke, hati ke tak tau lah... kalo setan bulan puasa ada ke??

    ReplyDelete
  4. Dear...

    Aku rasa ko depress..
    Kalau betul lah sore tu ganggu kau, berubatlah cara Islam. MUngkin ko kena giatkan baca Quran, solat sunat tambahkan lagi...

    InsyaAllah..

    Sabarlah ye..jgn ikutkan kata hati.

    ReplyDelete
  5. mungkin kot... cos so many things happen to my life... but skang ni since aku dah kawin... barulah kurang skets... aku malas nak gi jumpa doc ke apa ke.. cos tak serius pun... perubatan islam dah byk tempat pergi... last pergi sebelum kawin ari tu kat indonesia... pakcik hubby aku ubatkan.. mandi tengah malam kol 1 tau.. bayangkan air sejuk cam ais batu.. skang ni dah ok skets... apa2 pun itu semua kuasa tuhan...

    ReplyDelete
  6. Salam Dear... Hidup ni tak semua indah tak semua sakit... semuanya kita kena balance kan.. walau apa pun yang kita lakukan, girl kena ingat... kita mesti menyintai diri kita dulu baru ada orang yang akan menyintai kita... less is more... tak perlu paksa diri untuk jadi perfect.. insyaallah... girl jaga diri baik baik kalau tak ada pun mummy will always be here for you..

    ReplyDelete

Featured Post

TANDA DAN PENGALAMAN KEGUGURAN BAYI

Bulan April adalah bulan yang sepatutnya aku tunggu-tunggu... Mengikut pengiraan dari first Scan Ultrasound aku bakal melahirkan seorang an...