~Fazia Rina~

~Fazia Rina~

19.9.08

suara dtg dari mana???

otak aku dah beku... otak aku dah sebal... otak aku dah padat... otak aku dah sakit... otak aku dah bengang... byk no perkara2 masalah problem... lepas satu, satu... pening.. bengang... tension... rasa nak ngamuk... rasa nak jerit.. rasa nak cekik org... rasa nak tampor muka mak bedah mulut tempayan kat sebelah aku ni... tapi kenapa?? nak buat apa?? pasai apa??
nak luah kat sapa?? imaginary friend?? dolu2 ye... suka ckp sorang2... nangis sorang2... satu suara sampai.. pujuk... tenteramkan... stop nangis seketika.. termakan pujuk... termakan rayu suara tu... tapi lama2 tak boleh control suara tu.. dia ajak buat perkara2 gila... yg mereng.. yg bodoh.. pukul diri sendiri... hilang kawalan diri... lebam sana sini... amik pisau nak tikam diri... tak dpt pisau.. garpu cucuk tangan.. kaki... perut... patutlah ramai lelaki tak sanggup n tinggalkan aku dulu...
skang ni.. masih ada lagi... bila suara tu nak pergi??? kadang2 muncul... kadang2 hilang senyap... masa ngandung... tak penah aman ngan hubby.. pukul dia.. terajang pintu.. hempas pala kat dinding... henyak perut yg ada benih aku n dia... lepas sepak terajang hubby.... aku berlari naik tangga ke tingkat 5.. padahal tujuh bulan.. suara penah sroh jalan kaki malam2 jalan satu shah alam.. dah lah suara... dulu masa form 4 aku dah penah jalan satu seksyen 11.. menyusup keluar hostel duduk kat taman sorang2... jalan satu seksyen 11... org panggil tak peduli... skang ni nak sroh lagi??
bila ada anak... suara sroh campak anak dari tingkat 5 kebawah... tak... tak... aku tak kan buat... aku sayang anak aku... aku sayang suami aku... pergilah suara.. sampai bila nak ekori aku?? dah 28 tahun dah... tak penah hilang...
skang ni aku pala aku bengang ngan macam2 hal... kerja... gerai.. kuih... rumah... hubby bebel2 tiap2 hari.. anak menangis.. nak masak.. kemas rumah... nak packing baju... nak balik kampung... duit tak de... hubby buat tak tau... rasa nak hempas pala kat dinding kasi pecah...
slalu gi jumpa doktor mintak mc ckp penat... eczema dah makin teruk... lagi2 puasa ni.. kurang air... merekah sana sini...
hubby bebel... susu lupa nak bawak.. pampers abis.. passport anak lom beli... "jangan bebel boleh tak b???" dada sakit... pala sakit... badan penat... tolong b...???
suara tu dtg lagi... "tak lama lagi ko nak mati... ko buat apa yang ko nak buat..." aku - ?????