22.10.08

BERAYA DI RANTAUAN....

foto-foto kami di kampung hubby.... Sukabumi dan di Cianjur, Bandung.

dlm flight... mak atok batrisyia said "baru 6 bulan dah naik flight ye.."
happynye dia balik kampung...
buyut, nenek nyoyoh ngan om jidan batrisyia... cian penatnya anak mama 4 jam baru sampai sukabumi

rumah buyut batrisyia.... depan mengadap sawah padi...
padi huma... sebelah rumah buyut batrisyia...
cantikkan bunga ni... tak tau bunga apa...
sapa tau nama bunga ni apa???? very beatiful....

selepas penat batrisyisa menangis... akhirnya tertido juga... dari malam pertama sampai sampai hari kelima (rumah buyut 2 malam, nenek nyonyoh 2 malam) menangis tak berhenti... mata dia sampai bengkak2.. sampai demam2 lah... memang tak dpt berjalan kemana2... tak shopping... tapi duit habis gak... risau sgt tentang batrisyia.. last2 batrisyia nangis.. aku pun sama ikut nangis... cos kesian sgt kat dia... akhirnya malam kelima kami ambil keputusan tido di hotel berdekatan... satu malam RP100,000 = RM 40.00.. ha... batrisyia punya suka.. main jekk, tido lena tak bangun2 sampai pkol 10 pagi.. cos sebelum ni.. tido 15 minit berjaga je menangis.. serba tak kena dibuatnya.. dan hari yang sama jugak kami ambil keputusan ke rumah nenek ngan kakek batrisyia di cianjur... manalah tahu dia "kerasan/betah" kat umah nenek dia...

penat sgt dah ni.... ambil masa 3 jam untuk sampai ke rumah nenek batrisyia di cianjur... sampai malam kol 9.00pm... ramai yg kerumun batrisyia.. mcm artis plak kami rasa... hahaha artis kampung... nenek batrisyia.. bukan main bangga lagi cucu dia balik...
alhamdulillah kat rumah nenek n kakek batrisyia "betah/kerasan" tak meragam.. demam pun beransur baik.. main jekk... aku full time menjaga batrisyia... cos dia tengah lasak sgt... selepas baik dari demam selera makan batrisyia bertambah2.. alhamdulillah... mungkin kerana cuaca sejuk agaknya.. kami belikan baby walker dia sana agar dia tak serasa sgt di luar negara... biar dia serasa di rumah mak atok dia... kawasan umah kakek dia luas.. dptlah dia ke hulu ke hilir bermain..
kat rumah mak mertua aku masih lagi pakai dapur kayu api dan dapur tanah... mula2 susah nak sesuaikan diri memasak... tapi lama2 rasa mcm seronok plak.. mcm main masak2... hehehe
(dipagi raya) selepas sembahyang raya, kaum wanita menunggu kaum lelaki pulang dari masjid untuk bersalaman bermaaf-maafan.

papa dan mama bermaafan di pagi raya.. sibuk jek batrisyia ni.. mama tak kasi org lain pegang.. bangga sgt ngan cucu dia sorang ni...

hubby ngan mama bersalaman... semua ni secara candid, hubby tak tau aku amik foto dia... hehehehe
keluarga mertuaku.. pagi2 raya ni aku saja2 buat sibukkan diri cos tak nak feeling sgt (menangis) cos inilah pertama kali aku beraya bersama keluarga mertua... dan pertama kali beraya selain dari keluarga aku..

my beloved family...
akhirnya selama seminggu jugalah aku duduk di rumah mak mertua aku... so, 3 hari sebelum aku balik ke malaysia aku terus ke bandung... disebalik bukit bukau ini lah rumah mak mertua aku, jalanya pula bukanlah jalan tar atau jalan rata... jalan yang menggunakan batu2 kerikil besar.. (mcm batu2 sungai) punyala sakit punggung aku... sampai mabuk2... 3 jam jugak dpt bertahan.. sepanjang jalan batrisyia tido.. alhamdulillah...
rumah di tepi2 jalan yang sempat aku ambil...
foto close up.. pekerja sedang bekerja memetik teh
padi huma/bukit.. sorry gambar goyang skets... masa ambil ni kat dalam kereta... kereta bergoyang.. tak dpt nak fokus... main shot jekk hehehhee
ini je lah satu2nya foto yang sempat di ambil di bandung... ini pun di hotel guntur, bandung.. waktu ni dah nak check out... so, ini je lah yang sempat saya shotkan buat semua yang ingin berkongsi pengalaman... kalo nak tau lebih lanjut atau nak tau di mana tempat2 untuk bershopping, berhoneymoon, yang suka alam flora fauna... inform la saya.. insyallah yang mana saya dapat bantu saya bantu... heheeh so, permisi ya bapak... ibu...
p/s: tu baju baru tu... sempat gak shopping kat bandung.. ini lepas breakfast... flight balik pukul 11.20am...

4 comments:

  1. Cantik gambar kat kg hubby tu...mmg old school giler....segar n nyaman...ni nak tanyer nie...bulan 2 thn depan nak gie Bandung...bole tolong?..hii..tp gambar kat kg siti mmg best..klu lagik byk gambor lg best..

    ReplyDelete
  2. tenkiu tenkiu... boleh jekk tolong insyallah.. gambar memanglah byk.. cuba joy tengok awal tahun 2007 kat situ ada lagi pic siti kat kg.. tapi serius giler memang best n nyaman.. nak upload lagi nanti dulu la ek.. hehehe

    ReplyDelete
  3. Anonymous11:20 AM

    mind letting me know which web host you are using?
    I've loaded your page in 2 different browsers and I will have to say this blog site loads a lot quicker then most. Can you suggest a good hosting company at a fair price? Thank you, I appreciate it! Plz also exc

    Feel free to visit my weblog - webpage

    ReplyDelete
    Replies
    1. hai sir.. first of all i am sorry because i am not good in english. Normally i'm using www.blogger.com and always updating my entry at my office and its free :-)... maybe u can search a good hosting company at google or searchengine website.. anyway thanks for visiting my blog. please do follow me to get a new post and u have a fantastic website...

      Delete

Featured Post

TANDA DAN PENGALAMAN KEGUGURAN BAYI

Bulan April adalah bulan yang sepatutnya aku tunggu-tunggu... Mengikut pengiraan dari first Scan Ultrasound aku bakal melahirkan seorang an...