6.11.08

My Brain being UnControl anymore....

Almost a year kepala aku tak sakit... recently got migrain.. feel likes lost of thought, empty, dazzled, dizzy, blur, and ++++... dont know how to describe... last night jumpa doctor kat DEMC, one of our panel clinic... i told him about my headache yang dah 3days.. the doctor's still young maybe around early 30. hensem plak tu... but on that time aku tak pk apa dah... kepala cam nak pecah... dia check my blood presure... ok.. tak de masalah.. check telinga aku... agaknya amik suhu panas kot.. maintain ok tak de apa2... then dia tanya mata aku.. memanglah sebelah kiri mata aku problem... dulu anak mata luka... darah masuk kat urat mata... bila baik dia jadi parut kat anak mata tu.. so, dia agak menggangu penglihatan mata aku... then dia tanya nak muntah2 ke tak... (ingat pegnant ke) cirit birit ke tak... mcm2 lah.. aku ckp semua tak de... lastly baru dia tanya... u memang ada migrain ke? (awatlah dia tak tanya awal2...?) "Ye doctor, almost a year saya tak sakit pala... dah 3 days rasa nak pecah ni... berat sgt, makan postan pun tak jalan" macam kena cucuk ngan paku jekkk

then barulah dia nak kasi ubat sandomigran (agaknya kot spelling dia ni) but unfortunately... aku punya baikkk lupa tak bawak kat opis... aduhhh.. sakit gila pala ni... tadi kak ros sound... "bila nak siapkan inbois ni?? almost RM200k tak buat... bila nak buat??" lepas jekk soalan tu POMMMM!!!! mcm ada batu hempap kat kepala aku ni... nyesal aku tak mc jekk hari ni... ( tula doctor nak kasi mc 2 hari sroh rehat, tak nak...!!!) aku ada ckp jugak kat doctor hensem tu about my probs.. nak jumpa pakar psiakitri.. before aku ckp kat doctor tu aku minta nurse tu blah... seganlah nak cakap depan org lain... malu.. nanti dia ingat aku ni sakit jiwa plak... (or else memang ye kot..) then aku luahkanlah (5%) dari masalah aku tu... dia tak cakap apa.. dok write down kat a piece a paper tok aku kasi kat doktor pakar tu... aku tanya dia... "doktor, what do you think about my case?? is it dangerous level or just middle or nothing?" the doctor said.. " i am sorry, its difficult to me to analyze about this.. better u go for futher treatment, what i can say... they will give you a medicine that you have to take everyday, and a few treatment" now i am think.. the sounds seems like high level jekk... tapi high level yg totaly lost mind.. m not to that level yet.... ntahlah... tapi bila masa aku nak gi hospital??? my hubby kata pergilah.. good for you... for us and most important for our baby n becoming babies.... tapi bila?? dengan kerja tak sudah2... mcm2 perkara nak difikirkan, nak diuruskan, tak tau aar... cant think right now... asyik busy jekk

apa yang aku fikirkan sekarang ialah... nak baring kat atas batu tepi sungai tok beberapa jam tanpa gangguan sesiapa... tanpa memikirkan apa2... but.. do i have a time??? do i have a space?? do i have a money?? do i?? teringat masa dolu- dolu... aku penah juga merasa gembira.. riang... tanpa memikirkan apa2... masa tu aku ketawa sana, ketawa sini, panjat gunung sana, gunung sini... enjoy sana enjoy sini walaupun kadang2 aku ada stress tapi tidaklah seperti sekarang.. aku tak boleh tahan lagi... kakak angkat aku sis pyscho menasihati aku untuk mendapatkan rawatan... pelbagai rawatan disediakan di hospital.. tak perlu takut... katanya doktor pakar disitu semua tau handle situation... this is not because of depression after giftbirth... tapi dari aku muda... ada masa2 tertentu aku akan bersikap demikian... dan sekarang aku tak dpt handle my anger... and sometimes aku rasa takut tak tentu hala... rasa sgt rendah diri, rasa tak berguna, rasa bodoh, rasa nak lari, rasa looser... kadang2 rasa nak mati... ye aku tau.. kita berdoa dan memohon kepada allah... kita selalu ngaji, selalu istifar... but i still need help from someone who can treat me until i become stabil.. become more confident, cheerful, hurmmm dont know what to say... sakit sgt kepala ni... kalau ada arwah ROSLI MOKTER.. tentu dia akan advice aku macam-macam... hurmm feel like miss his advices... but as i said before this... I NEED HELP....

No comments:

Post a Comment

Featured Post

TANDA DAN PENGALAMAN KEGUGURAN BAYI

Bulan April adalah bulan yang sepatutnya aku tunggu-tunggu... Mengikut pengiraan dari first Scan Ultrasound aku bakal melahirkan seorang an...