1.9.13

Keguguran dan Inginkan Zuriat lagi..

Mesti yang membuka entry ni sama seperti saya inginkan lagi zuriat setelah kita mengalami keguguran kan??? Perasaan NNNNAAAKKK SANGGAT KAN??? sama lah macam saya.. nak sangat... INGINKAN ZURIAT……IN SHAA ALLAH…  Apa yang kita alami macam satu trauma.. dan akhirnya saya pasrah... tapi sejak akhir2 ni.. perasaan nak anak lagi meluap2... nakkk sanggat baby... nakkk sangat mengandung... sapa yaang belum baca entry sebelum ni iaitu
TANDA DAN PENGALAMAN KEGUGURAN bacalah dulu baru anda tau apa yang saya akan kongsikan disini...  impian saya macam menjadi cerah bila saya diperkenalkan dengan Jamu Susuk Dara... saya telah melangkah satu step...
JOM KITA SAMA2 CUBA... manalah tau... semuanya kuasa allah.. yang penting kita berusaha..

Sedikit perkongsian info... PETUA UNTUK HAMIL... Masih ramai yang tidak tahu tentang kehamilan ini,  rata2 mengatakan owww.... baru saya tau & faham itu caranya!  saya pun macam tu jugak...  ok perkara yang kita perlu tau ialah.. :-

(✿◠‿◠) Fahami bagaimana kehamilan terjadi (jgn pikir masuk, shoot dah dpt anak)  - Jika haid anda teratur, setiap pertengahan bulan telur akan dikeluarkan oleh ovari dan sekiranya dalam masa yang sama anda berhubungan, sperma dari faraj akan berenang kedalam rahim dan akan berjumpa dengan telur yang menanti di salur peranakan (salur fallopian). Persenyawaan akan terjadi dan selepas itu, telur yang bersenyawa akan mengalami implantasi dan berlakulah kehamilan. Memahami bagaimana sistem reproduksi anda berfungsi menjadikan anda lebih peka kepada faktor faktor kesuburan dan juga memahami mengapa wanita gagal hamil.
NI RUPA SALURAN FALLOPIAN BAGI YANG TIDAK TAU..

 (✿◠‿◠) Jumpa doktor anda - Pastikan anda bebas dari sebarang masalah dengan membuat lawatan doktor. Masalah cyst, endometriosis atau fibroid adalah penyakit yang kerap dikaitkan dengan sukar hamil. Malangnya wanita sering mengalaminya tanpa sebarang tanda dan gejala dan sekiranya diagnosa dapat dibuat diperingkat awal, rawatan yang berkesan mungkin akan dapat diberikan dan mengelak dari masalah sukar hamil. Kalau nak merawat fibroid or cyst ni buka entry ni.. RAWATAN DAN MENGHILANGKAN FIBROID DAN CYST . Sekiranya haid anda teratur dan sudah mencuba selama 1 tahun untuk hamil, anda mungkin boleh mengambil kira ujian analisa sperma dan HSG ( hysteros-salphingography) untuk memastikan salur fallopiananda tidak tersumbat.

(✿◠‿◠) Dapatkan berat badan yang ideal - Sekiranya anda mempunyai berat badan yang terlalu besar atau terlalu kurus, ia mungkin boleh memberikan masalah kepada kesuburan anda. Kawal berat badan dan cuba kira BMI (Body Mass Index) anda. BMI diantara 20-24 menunjukkan berat optimal.


 
 badan yang seimbang lebih cerah peluang dari yang berbadan besar

 (✿◠‿◠) Ketahui waktu subur anda - Hari subur anda cuma 4-5 hari sebulan dan dengan mengetahui dengan tepat hari subur, anda boleh meninggikan peluang untuk hamil. Hari subur boleh dikiranya dengan tepat sekiranya haid anda teratur. Catatkan BBT ( Suhu badan asas) anda dan cuba perhatikan tanda tanda ovulasi yang seperti lendir serviks yang lebih licin dan senak perut ditengah bulan. Anda boleh membeli kit ovulasi di farmasi sekiranya mahu untuk meramal masa ovulasi dengan lebih tepat.

(✿◠‿◠) last sekali... tak perlulah beritahu ye... nak tau jugak?? kerap2kanlah... heheheh sekurang-kurangnya seminggu 2-3 kali... (ni susah sketskan bagi yang suami isteri berkerjaya.. yelah balik lewat petang... yang isteri balik terus siapkan kerja rumah,, masak, basuh baju dll... suami malam baru balik... but no excuse kalau pasangan tu benar2 inginkan anak...heheh)

ok skarang ni saya nak citer pasal produk Jamu Susuk Dara yang saya maksudkan.. JSD  ni memang bagus.. saya sendiri pun mengambilnya dan ada juga perubahan sikit demi sikit... suami pun makin sayang.. makin seronok katanya... ini peluang terbaik kan untuk dptkan anak apabila memasing bersemangat dan berusaha disamping berdoa kepadaNYA..

First... Bg pengguna yg inginkan zuriat, amalkan COKLAT LOVE HABIBI (CLH) tu pagi dan mlm utk menaikkan nafsu syahwat.. suami isteri pon boleh amalkan CLH tu..
day by day suami akan lebih cergas bertenaga n sperma juga berkualiti.
Kemudian kita gunakan Jamu Pengantin Dara (JPD) utk pembersihan, bagi yg mana blocking2 tu keluar. klu x insert JPD, kerak2 kat dalam tu tak melekat n tidak dpt dibawa keluar … nak tengok hasil pembersihan miss V saya apabila pakai JPD ni??

ni la dia semasa saya keluarkan pada miss v saya... keputihan saya keluar..
Kenapa agaknya wanita susah hamil ye???..
salah satu reasonnya. WANITA setiap masa akan produce cecair didalam vagina. rahim akan mengeluarkan cecair itu. ditambah pula agen2 yg mempercepatkan lendir2 itu terhasil contohnya: air batu, air mazi ketika syahwat memuncak dan air mani yang dilepaskan oleh suami dgn harapan air mani lepas masuk ke dlam rahim n menjadi baby.

just imagine kita kawin bertahun2 berbulan2 air mani yg dilepaskan tidak menjadi baby dan terkumpul di rongga2 dan ruang2 didalam faraj yang agak luas dan sempit maka dia jadi terselit sana terselit sini. lendir2 itu makin lama akan menjadi lebih pejal. dan akan melekat ditisu dalaman faraj, dimana akan menjadi kerak. tu sbb bila dibersihkan sometimes ada sedikit darah. kerak yg melekat ditisu dalaman faraj yg makin hari makin kuat boleh mengakibatkan blocking utk piyed n blocking utk sperma masuk kedalam rahim.

selalunya tempat yg paling berkerak n centre kekotoran adalah pangkal rahim. bila kerak memblocking piyed nak turun tu yang jadi senggugut. ( mcm singki tersumbat) dgn minum air batu… darah piyed akan jadi lebih likat n sometimes berketul. jika yg likat atau berketul tu tak dapat melalui pangkal rahim yg tersumbat tu.. maka darah beku juga akan melekat ditisu dalam rahim. ini dipanggil cyst. cyst yg lama kelamaan akan membesar. lagi darah piyed lalu makin besar n lama kelamaan n menjadi fibroid..
macam ni umpamanya dalam pangkal rahim kita tersumbat

Kita ambil positif.. gunakan JPD utk menarik keluar blocking utk memudahkan piyed turun lancar. n memudahkan air mazi turun ke rongga2 faraj supaya berjimak ada pelincir original n tidak sakit. dan ianya juga memudahkan air mani melepasi pangkal rahim utk aktiviti yang lebih baik iaitu menambah ahli keluarga kita dan juga ummat Muhammad s.a.w in shaa allah……

Bg LELAKI yang agak liat menjaga kesihatan.. ZAMAN dah berubah.. terlalu banyak fast food, minuman bergas n tekanan kerja sedikit sebanyak menurunkan kualiti sperma. ini semua lelaki tak sedar sbb jarang ada education utk kesihatan lelaki yg sememangnya kuat dan sempoi. that’s why lately ni kita temui ramai org susah nak mendapatkan anak walaupon suami isteri itu sehat2 belaka…
so,,, apa lagi... jom la kita cuba... manalah tahu... berdoa dan berusaha akan mendatangkan hasil... mari kita cuba sama-sama yokkk... kalau nak set ni nanti WHATSAPP/PM/SMS/ 0166421976... mungkin kali ni berhasil... amin...


No comments:

Post a Comment

Featured Post

TANDA DAN PENGALAMAN KEGUGURAN BAYI

Bulan April adalah bulan yang sepatutnya aku tunggu-tunggu... Mengikut pengiraan dari first Scan Ultrasound aku bakal melahirkan seorang an...